יום שלישי, 26 ביוני 2012

מדריך לעסקים קניית קופה רושמת


מה כדאי לבדוק לפני רכישת קופה רושמת לעסק

קופה רושמת ממוחשבת JP TRADE
אחד הכלים המרכזיים בניהול העסקאות של כל עסק קמעונאי היא הקופה הרושמת. ככל שיש לכם יותר עסקאות ולקוחות, כך חשוב יותר להיעזר בקופה רושמת כדי לבצע את העסקאות. המדובר בעניין מהותי, שכן כל עסק מחויב לבצע רישום מדויק של העסקאות ולדווח דיווחים שונים למשרדי ממשלה ורשויות שונות, כגון רשות המיסים, ביטוח לאומי ועוד. היותה של קופה רושמת אחד הכלים המרכזיים והשימושיים ביותר בעסק, מצריכה בדיקה מעמיקה של היכולות שלה בטרם הרכישה, כדי להבטיח שרכשתם את הקופה הרושמת הטובה ביותר עבור העסק שלכם.



בחירת קופה רושמת מתאימה – מפו את צרכי העסק

בחירת קופה רושמת צריכה להיות מותאמת בראש ובראשונה לסוג העסק שלכם. אם מדובר במסעדה למשל, אין כל צורך כי תהיה לכם קופה רושמת המסוגלת לקרוא ולהדפיס בר-קוד. קופה רושמת לסופרמרקט מאידך, צריכה את האפשרות הזאת, כמו גם פונקציות מתקדמות שמסייעות לניהול מלאי של העסק. לכן, בטרם ניכנס לבחירת קופה רושמת לעסק חשוב ביותר שנמפה מה אנחנו צריכים שאותה קופה רושמת תעשה. מומלץ כבר בשלב זה לבצע סקירה חלקית של קופות רושמות הקיימות בשוק, כדי להבין למה אפשר לצפות מקופה רושמת. לאחר שהכנתם רשימה של צרכי העסק שלכם והציפיות שלכם מהקופה הרושמת ניתן לגשת לשלב הבא והוא איסוף ההצעות.

יכולות מתקדמות של קופה רושמת לעסק

כיום קופה רושמת איננה רק כלי לרישום עסקאות אלא גם כלי המשמש לניהול קטלוג פריטים שהעסק מציע למכירה (יהיו אלה פריטי מזון, אופנה ואחרים), כלי לביצוע חיוב של לקוחות (לא רק איסוף מזומנים, אלא ביצוע עסקאות באמצעות אשראי), מערכת מקוונת המחוברת גם לרשת מרכזית ומעבירה נתונים למחשבים מרכזיים של העסק כדי לבצע ניתוחים שונים של הפעילות העסקית, רישום וניהול מאגר של פרטי לקוחות ומועדוני לקוחות, ניהול קוים שלקופות רושמות, הפקת דו"חות והצהרות מפורטים של העסק, ניהול תווי זיכוי ללקוחות ואפילו ביצוע גיבויים של הנתונים בקופות. כל אלה הן פונקציות אשר הופכות את ניהול העסקאות של העסק לעניין הרבה יותר פשוט ויעיל בעבור בעלי העסק.

מומלץ לבדוק גם מה ההיצע בשוק כולל

בין הדברים שמומלץ לבדוק בטרם רכישת קופה רושמת לעסק אפשר למנות גם סקר שוק של הקופות הרושמות הקיימות בשוק. קופות רושמות התקדמו מאוד ומתקדמות ככל שעובר הזמן. רכישת קופה רושמת מתקדמת היא כלי חשוב וצעד חשוב עבור העסק, בפרט אם אתם צופים התקדמות או גידול בנפח העסקים של העסק שלכם. ביצוע סקר שוק חשוב גם כדי להבטיח שאם מקבלים את המוצר הטוב ביותר בעבור העסק שלכם אך בעיקר כדי להבטיח שאתם מקבלים את המחיר הטוב ביותר עבור הקופה רושמת המתאימה ביותר לעסק שלכם. בחירת ורכישת הכלים הנכונים לביצוע העבודה היא חיונית כדי להבטיח את העבודה הנכונה והיעילה של העסק.