יום ראשון, 1 ביולי 2012

ניהול עסק


תוכנת קופה רושמת

בבואכם להקים עסק אשר כולל מכירה פרונטלית ללקוחות או לחלופין אתם מחפשים שיטת ניהול יעילה יותר עבור עסק קיים, קופה רושמת ממוחשבת הינה כלי עבודה הכרחי. ניהול עסק הינו פעולה מורכבת במיוחד ועל מנת שהיא אכן תצליח בפעילותה חייבים להתייחס לכל הממשקים בחברה. החל מתהליך המכירה עצמו, ניהול החשבונות, ניהול המלאי וכדומה, לכל אלו משקל שווה בניהול העסק עצמו. התעלמות או הזנחת אחד הממשקים עלולים לגרום לנזק משמעותי ואף לסגירתו של אותו עסק.

מהי תוכנת קופה רושמת ?

תוכנת קופה רושמתהינה תוכנה המותקנת על הקופה והופכת אותה למעשה לקופה רושמת ממוחשבת. כך למעשה הופכת הקופה מכלי אשר ניהל את ממשק המכירה בלבד, לכלי המנהל כמעט את כל הממשקים בחברה. התוכנה מותקנת על מערכת הפעלה סטנדרטית כמו בכל מחשב ביתי רגיל. התוכנה הינה גמישה כך שניתן להתאימה לפעילות סוגי עסקים מכל התחומים על פי הצרכים והדרישות של כל אחד מהם.

יתרונות עיקריים בשימוש בתוכנת קופה רושמת

·        ממשק ידידותי למשתמש- התוכנה המותקנת על הקופה הרושמת הינה ידידותית למשתמש מתחיל או מתקדם מכל הבחינות. ראשית, כנאמר לעיל התוכנה מותקנת על מערכת הפעלה windows אשר קיימת כמעט בכל מחשב ביתי. כך, העובדים מרגישים בסביבה מחשובית מוכרת ואינם נרתעים משימוש בקופה. שנית, התוכנה מאפשרת למסך הקופה להיות מסך מגע, דבר המקל על עבודת המשתמשים באופן משמעותי. כמו כן, המסך נוח וצבעוני בעל אותיות אשר ניתן לשנות את גודלן על פי הצורך.

·        גמישות התוכנה- לכל ענף מסוים קיימות צרכים ספציפיים ודרישות שונות. למשל, בענף המסעדנות יש צורך בתוכנה ליישומים הקשורים להצגת התפריט, חישוב ערך קלורי, הזמנת המלצר לשולחן ועוד יישומים נוספים אשר ייעודיים לענף זה. יחד עם זאת, קיימות מסעדות אשר זקוקות לכל היישומים הנ"ל בתוכנה ואחרות שזקוקות רק לחלק. תוכנת קופה רושמת מאפשרת להתקין לכל בית עסק את היישומים הדרושים לו בלבד. דוגמא נוספת הינה רשתות המזון הגדולות אשר זקוקות למסך מגע עבור הקופאיות, מאזניים המעבירים לתוכנה נתוני שקילה, מכשיר קורא ברקוד וכדומה. חנות נעליים אינה זקוקה למאזניים כך שמתקיני התוכנה לא יוסיפו יישום זה.

·        כל החברה "על תוכנה אחת"- תוכנת הקופה הרושמת כוללת יישומים כמעט לכל מחלקות החברה. כך הממשק הלוגיסטי, הממשק המכירתי, ממשק הכספים ועוד מרושתים ומעבירים נתונים מאחד לשני. הסנכרון הינו פשוט וניתן למשל לבנות חבילות מבצעים חדשים על סמך נתוני המלאים, המכירות בחודשים הקודמים ומבחינת הנהלת חשבונות- באיזה מחיר למכור אותם ?

כיצד רוכשים תוכנת קופה רושמת ?

קיימות מספר חברות אשר מפתחות ומוכרות תוכנות קופה רושמת ונשאלת השאלה כיצד תבחרו את הטובה ביותר ?
  • חיפוש באינטרנט- ראשית, יש לחפש באינטרנט את החברות המרכזיות והידועות יותר בתחום פיתוח ומכירת תוכנה לקופה רושמת. רשמו לפניכם את הפרטים של 2-3 חברות מובילות על מנת ליצור עימן קשר.
  • המלצות מבתי עסק אחרים בענף- מומלץ מאד לבקר בבתי עסק אחרים העוסקים בתחום זהה או דומה לזה שלכם ולבדוק באיזו תוכנה הם משתמשים. נסו לשוחח עם בעל העסק ו/ או העובדים על מנת לשמוע האם הם מרוצים מהתוכנה.
  • התאמה לצרכים- לאחר שרשמתם לפניכם פרטים של מספר חברות, צרו עימן קשר וקבעו פגישה. בפגישה עליכם להציג מהם הצרכים שלכם מהתוכנה ועל נציג החברה להציג פתרונות לצרכים אלו במידה ויש. חשוב לנהל רישום מסודר וחתום לאחר כל פגישה.
  • מחיר- בסיום בירור הצרכים מול נציג החברה עליכם לבדוק מהו מחירה. מומלץ לתמחר את החבילה על פי כל יישום באופן נפרד. זאת כיוון שלא יתכן שחברה אשר משתמשת בתוכנה ומותקנים עליה 20 יישומים תשלם אותו סכום כמו חברה המשתמשת ב- 3 יישומים בלבד. זכרו כי משא ומתן הינו חלק מהעניין כמו ברכישת כל מוצר אחר ואל תחששו ממנו. לאחר קבלת הצעות סופיות מכל החברות תוכלו לקבל אמת מידה לגבי המחיר של התוכנה.
וטיפ לסיום, אחד הדברים החשובים ביותר אשר עליכם לבדוק הינו נושא השירות. במידה ועולה תקלה כל שהיא האם קיים מוקד תמיכה טלפוני ליצירת קשר ? במידה וזקוקים לנציג תמיכה או טכנאי, מהי זמינותו ? שאלות אלו חשובות במיוחד כיוון שגם במידה והתוכנה מעולה, אם לא יהיה שירות נאות בעת תקלה- אין לה כל ערך.