יום ראשון, 1 ביולי 2012

מבצע קופות רושמות


מבצע קופות רושמות

סוף סוף הגיע היום והחלטתם לשדרג את בית העסק שלכם ולרכוש מערך קופות רושמות ! קיימות בשוק מגוון חברות אשר מוכרות קופות רושמות ונשאלת השאלה כיצד תדעו איזו קופה רושמת לרכוש ? אילו חברות קיימות בשוק ? מה הן מציעות ? ומהו המחיר של הקופות הרושמות אותן הם מוכרים? כל זאת ועוד ניתן לברר ולבדוק בקלות ולבסוף לבחור במערך הקופות הרושמות המתאים לכם ביותר.

קופות רושמות- מה כדאי לבדוק לפני הרכישה ?

·        איכות הקופות- קיימות חברות המוכרות קופות רושמות איכותיות פחות ואחרות המוכרות קופות רושמות איכותיות יותר. אין ספק שאם קבלתם החלטה לשדרג את בית העסק שלכם באופן כה משמעותי, מומלץ לבחור בקופות רושמות איכותיות גם אם המחיר מעט גבוה יותר.
·        ותק החברה בשוק- אחד הדברים החשובים ביותר לפני רכישת קופות רושמות הינו בדיקת ותק החברה בענף. את המידע הזה תוכלו למצוא באתר האינטרנט של החברה כמו גם מידע לגבי לקוחות נוספים שלה. ותק החברה חשוב על מנת לוודא שמדובר בתוכנה יציבה אשר כמעט ואין בה תקלות.
·        מחיר- מחיר הקופות הרושמות נע ונד על סקאלה רחבה ביותר כיוון שהמפרט הטכני עשוי להיות שונה בכל אחת. כך, זכרו שאם אתם מעוניינים לבצע השוואת מחירים וודאו ראשית שמדובר בקופות רושמות בעלות מפרט טכני זהה.
·        מפרט טכני- לאחר אפיון הצרכים של החברה שלכם בדקו לפחות מול 2-3 חברות המוכרות קופות רושמות מהו המפרט הטכני המומלץ מצדן. חשוב מאד לבקש הסברים לגבי כל סעיף במפרט- מהי משמעותו ומדוע אתם זקוקים לו.

האם מבצע מעיד על קופה רושמת פחות איכותית ?

כמו בכל ענף אחר בשוק, גם בענף החברות המפתחות ומוכרות קופות רושמות או קופות ממוחשבות מוצעים ללקוחות מבצעים שונים. במקרים רבים תוכלו לרכוש קופות רושמות מן השורה הראשונה במחיר מצוין עקב מבצע זה או אחר. לעיתים מוצעים מבצעים עקב עודף מלאים ומסיבות נוספות אשר אינן קשורות כלל לאיכות הקופה הרושמת עצמה. כמו כן, קיימים גופים רבים, ועדי עובדים, כרטיסי מועדון לקוחות ועוד המעניקים הטבות, הנחות ומבצעים בחנויות מסוימות. במקרים אלו, נהפוך הוא והמטרה היא למכור לכם את המוצרים האיכותיים ביותר עם הנחה משמעותית.

מהו המפרט הטכני האופטימלי ?

כנאמר לעיל, למפרט הטכני יש משקל משמעותי בקביעת תמחור הקופה הרושמת. אך למעשה, לא קיים מונח הנקרא מפרט טכני אופטימלי כיוון שלכל בית עסק קיימים צרכים שונים. אז כיצד קובעים מהו המפרט הטכני המתאים ביותר עבורכם ? ומהם הפרטים החשובים ביותר אשר יש להתייחס אליהם ?

  • גודל המסך- קיימים מגוון גדלים בכל הנוגע למסכי הקופה הרושמת. בבתי עסק מסוימים מעסיקים אנשים מבוגרים יותר אשר מומלץ לרכוש עבורם קופה רושמת בעלת מסך גדול יותר ובכך להקל על עבודתם.
  • מעבד- המעבד הינו לב ליבה של הקופה הרושמת הממוחשבת. חשוב לוודא כי מדובר במעבד חדש יחסית כיוון שהוא אחראי בן השאר למהירות הפעולות אשר מבצעים בקופה הרושמת.
  • דיסק קשיח- בדיוק כמו במחשב ביתי רגיל כך גם בקופה רושמת ממוחשבת קיים דיסק קשיח. חשוב לבדוק עם החברה המתקינה לכם את הקופות הרושמות מהו נפח הדיסק הקשיח לו אתם זקוקים כיוון שהדבר שונה באופן משמעותי בין עסק אחד למשנהו.
  • נפח זיכרון- נפח הזיכרון הינו בעל השפעה גדולה על מחיר הקופה הרושמת הממוחשבת. חשוב לבדוק כי נפח הזיכרון בקופה הרושמת הממוחשבת תואם לצרכים שלכם. יחד עם זאת שימו לב שלא לרכוש קופה רושמת ממוחשבת יקרה באופן חריג אם אין לכם צורך בנפח זיכרון גבוה במיוחד.
  • אביזרים נלווים- הקפידו לבדוק כי בהצעת המחיר עליה אתם חתומים מופיעים גם אביזרים נלווים כגון מקלדות ועכברים אלחוטיים על פי מספר המשתמשים בקופות הרושמות.
קיימות עוד נקודות רבות במפרט הטכני אשר יש לבדוק לפני חתימה על הצעת מחיר. מומלץ לשוטט מעט ברשת על מנת להבין את משמעות המונחים השונים, מה חשוב לכם ועל מה ניתן לוותר.


ולסיום, אין ספק כי מערך קופות רושמות הינו שדרוג משמעותי בכל הקשור לניהול והתנהלות העסק שלכם אך לא תמיד קשור הדבר בהוצאה חריגה. לכן, מומלץ להיות במעקב שוטף אחר מבצעים המוצעים בתחום אשר מופיעים באתרי החברות השונות ובאתרי השוואת מחירים.